Handlekurv
  • Hjem
  • Hjem

Rask levering 1-3 virkedager

Norges største skjønnhetsbutikk på nett

Fri frakt ved kjøp over 299,-

Kostnadsfri betalingsutsettelse

Vilkår

Sist oppdatert: 01.03.2023

1. Generelle

1.1
Disse generelle vilkårene og bestemmelsene («Generelle vilkår») gjelder når du som forbruker ( «Du» eller «Kunden»), legger inn en bestilling via www.dermamedishop.no. Avtalen er inngått mellom deg og DermaMediSpa AS, organisasjonsnummer 927084767. De Generelle vilkårene gjelder kun for Kunder som er forbrukere.

1.2
Du må minst være fylt 18 år for å bestille via Nettstedet. Derma Medi – Shop godtar i henhold til norsk lovgivning ikke kredittkjøp til personer under 18 år. Derma Medi – Shop forbeholder seg retten til å avvise eller endre dine bestillinger (for eksempel hvis du har gitt uriktige personopplysninger og/eller har en historie med manglende gjeldsbetaling).

1.3
Derma Medi – Shop skal ikke ha noe ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. Derma Medi – Shop har rett til å rette opp slike feil og når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Hvis en uriktig pris er oppgitt for et produkt du har bestilt, skal Derma Medi – Shop selvsagt informere deg om dette og avvente din godkjenning av den endrede prisen før Derma Medi – Shop fortsetter bestillingsprosessen. Alle bilder på Nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke å gjengi mengden produkter du kommer til å motta eller produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse. Derma Medi – Shop er ikke ansvarlig for informasjon fra tredjeparter gitt til Nettstedet.

1.4
Nettstedet og alt innholdet der eies av Derma Medi – Shop eller dets lisensgivere. Informasjonen er beskyttet av immaterialrettslovgivningen og markedsføringlovgivning. Dette betyr at varemerker, selskapsnavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke tillates kopiert eller brukt uten skriftlig forhåndsamtykke fra Derma Medi – Shop.

2. KONTRAKTER OG BESTILLINGER

2.1
For å legge inn en bestilling gjennom Nettstedet må du akseptere de Generelle vilkårene. Ved å akseptere de Generelle vilkårene lover du å etterleve de Generelle vilkårene helt og fullt og erkjenner at du har lest informasjonen om personopplysninger og informasjonskapsler (cookies) og samtykker bruk i samsvar med Derma Medi – Shop retningslinjer for personvern, se her.

2.2
En kjøpsavtale er inngått når Derma Medi – Shop har bekreftet din bestilling, og du har mottatt en bestillingsbekreftelse fra Derma Medi – Shop via e-post. Derma Medi – Shop oppfordrer til å oppbevare bestillingsbekreftelsen for eventuelle, fremtidige kontakter med Derma Medi – Shop kundeservice om bestillingen. Du har rett til å kansellere din bestilling inntil den er blitt bekreftet av Derma Medi – Shop. Hvis bestillingen kanselleres, skal Derma Medi – Shoprefundere eventuelle betalinger du eller ditt kredittkortselskap har gjort hva gjelder bestillingen.

3. KUNDEINFORMASJON OSV.

3.1
Når du besøker nettsiden og har gjennomført et kjøp håndterer Derma Medi – Shop personopplysningene dine blant annet med formål om å tilby deg en så bra nettside som mulig og for å kunne gjennomføre kjøpsavtaler med deg. Du bekrefter at de opplysningene som du fyller ut er korrekte og fullstendige samt at du er ansvarlig for feilaktige opplysninger. Informasjon om Derma Medi – Shop behandling av personopplysninger finner du i Derma Medi – Shop retningslinjer for personvern.

4. PRISER, AVGIFTER OG BETALING

4.1
Prisene angitt på Nettstedet gjelder for bestillinger lagt inn på Nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som gis separat.

4.2
Du kan betale for kjøpet på den måten som er angitt på Nettstedet. Derma Medi – Shop har rett til å debitere deg allerede i forbindelse med bestillingen om du ikke har valgt fakturering eller tilsvarende betalingsmetode, og dette er akseptert av Derma Medi – Shop. Ved fakturering eller delbetaling skal Derma Medi – Shop eller dets partnere kunne skaffe seg kredittopplysning fra tredjepart. I så fall kommer du til å bli informert tilsvarende. Derma Medi – Shop forbeholder seg til enhver tid retten til ikke å tilby alle betalingsmetoder, eventuelt endre betalingsmetode hvis betalingsmetoden du har valgt, av en eller annen grunn ikke fungerer på tidspunktet for oppfyllelsen av bestillingen. Legg merke til at begrensninger i tilgjengelige betalingsmetoder er angitt på Nettstedet.

4.3

Derma Medi – Shop tilbyr enkel og sikker betaling i samarbeid med Klarna Faktura, Stipe kortbetaling og Vipps. Du velger selv om du ønsker å betale med faktura eller kort.

Kort

Med kortbetaling trekkes pengene fra konto når du gjennomfører kjøpet. Alle kortbetalinger behandles av Stripe, som kontrollerer om kortet er godkjent for kjøp.

Stripe personvernerklæring >

Faktura

Fakturaen sendes som en separat mail fra Klarna når pakken sendes fra oss og fungerer som kvittering på kjøpet ditt.

Ved valg av faktura som betalingsmåte, har du mulighet til å betale etter at du har mottatt varene dine. Fakturaen skal betales innen 30 dager fra fakturadato. Dersom betalingen uteblir, tilkommer det et påminnelsesgebyr og forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrenteloven. 

Klarna gjennomfører en standard kredittsjekk ved betaling med faktura. Dersom kredittsøknaden din ikke godkjennes av Klarna kan du ikke handle på kreditt hos Derma Medi – Shop, og vi vil be deg om å bruke en annen betalingsmåte. Klarna benytter personopplysninger til å utføre kundeanalyser, identifikasjon, kredittkontroll og markedsføring. Bruk personnummeret ditt som kundenummer dersom du tar kontakt med Klarna. Personopplysningene behandles i samsvar med gjeldende lover og disse Kjøpsvilkårene, les vår personvernerklæring >

Fullstendig vilkår for Klarnas shoppingtjeneste >
Klarnas personvernerklæring >

Vipps

Ved bruk av Vipps reserveres kjøpesummen på kontoen din. Pengene trekkes fra konto når varene blir sendt. Det er helt gebyrfritt å betale med Vipps hos nettbutikker – uansett sum!

Vipps personvernerklæring >

5. SPESIALTILBUD

Derma Medi – Shop skal fra tid til annen på Nettstedet kunne komme med spesialtilbud som er gunstigere enn de som finnes i disse Generelle vilkårene, for eksempel hva gjelder betaling eller utvidet tilbakekallings rett. Slike vilkår skal gjelde så lenge spesialtilbudet varer og for de spesifikke produktene som Derma Medi – Shop har angitt i forbindelse med dette. Derma Medi – Shop forbeholder seg retten til når som helst å trekke slike spesialtilbud tilbake. Ved opphør eller tilbaketrekking av et spesialtilbud skal disse Generelle vilkårene gjelde uten eventuelle endringer. Tilbud på spesifikke produkter på Nettstedet gjelder kun for den begrensede perioden og frem til produktene er utsolgt.

6. LEVERING OG FORSENDELSE

6.1
Produkter på lager leveres normalt innen det antall virkedager som er angitt på Nettstedet. Med mindre noe annet er avtalt (for eksempel i forbindelse med reservering av produkter som ikke finnes på lager, spesialbestilling av varer, eller at du har valgt å hente varene dine på lager i vår fysiske butikk selv), vil levering skje ikke senere enn 30 virkedager etter at Derma Medi – Shop skriftlig har bekreftet bestillingen i bestillingsbekreftelsen. 

6.2
Den forventede leveringstiden er angitt i bestillingsbekreftelsen, i utsjekkingen og/eller på den aktuelle produktsiden på Nettstedet. Hvis det er leveringsforsinkelse, vil Derma Medi – Shop informere deg om dette og vil fortsette å holde kontroll over bestillingen. Med mindre noe annet er uttrykkelig avtalt, og hvis en levering forsinkes mer enn 30 virkedager og ikke skyldes deg som Kunde, har du rett til å kansellere Kjøpet.

6.3
Hvis en pakke skal hentes på et spesifikt leveringssted, må du gjøre det innen det tidsrommet som er angitt i meldingen. Pakker skal normalt hentes personlig med gyldig identifikasjon og bestillingsnummer. Du kommer til å få en melding om levering som angir når og hvor pakken må hentes eller mottas. Meldingen skal kunne gis med e-post, vanlig post, og hvis du har meddelt et mobilnummer, også via telefon eller SMS. 

7.ANGRERETT

7.1
Rett til å tilbakekalle. Her kan du lese hvordan angreretten fungerer.

7.2
Når produkter kjøpes på Nettstedet, har du en 14-dagers angrerett i samsvar med gjeldende angrerettlov og forbrukervern lovgivning. Det betyr at du har rett til å kansellere ethvert kjøp ved å gi melding til Derma Medi – Shop om dette innen 14 dager fra da du eller din representant mottok det bestilte produktet.

Angreretten gjelder ikke for følgende produkttyper:

a) produkter laget etter din spesifikasjon, eller som ellers har fått en tydelig, individuell karakter,

b) produkter med brutte forseglinger som returneres på grunn av helserelaterte eller hygieniske årsaker (for eksempel undertøy, kosmetikk, badeutstyr, hårføner og lignende produkter, barbersaker, elektriske tannbørster, vekter, elektriske puter og fotbad),

c) et produkt som sannsynligvis forringes eller utløper raskt, for eksempel matvarer,

d) audio- eller bildeopptak (for eksempel CD-plater) eller datamaskinprogramvare der forseglingen ble brutt etter leveringen, eller

e) digitalinnhold som er blitt levert på annet vis enn på et fysisk medium (for eksempel datamaskinprogram, applikasjoner, spill, musikk, videoer eller tekster der tilgang skjer ved nedlasting eller strømming).

7.3
Ved å akseptere de Generelle vilkårene, erkjenner og samtykker du at angreretten ikke gjelder for digitalt innhold levert på annet vis enn på et rørlig medium.

7.4
I forbindelse med bestilling av et produkt som angreretten ikke gjelder for, kommer du til å få tydelig informasjon.

7.5
Hvis du ønsker å bruke angreretten, må du, før utløpet av angrefristen, sende en tydelig beskjed til Derma Medi – Shop. Du må i beskjeden oppgi ditt navn, din adresse og annen relevant informasjon, for eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet. Du kan bruke standardformularet for angreretten utstedt av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet, se link her

7.6
Hvis du bruker din angrerett, skal du betale for returforsendelseskostnadene og er ansvarlig for produktets tilstand etter at du har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen Derma Medi – Shop fikk melding om at du gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i en forpakning som tåler postgangen. Eventuelle returer skal returneres til Derma Medi – Shop i samsvar med metodene og veiledningene gitt på Nettstedet, som du kan finne her

7.7
Hvis du bruker angreretten, skal Derma Medi – Shop refundere beløpet du har betalt for produktet inklusive forsendelseskostnader til deg. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som beror på at du velger en annen levering enn standardleveringen Derma Medi – Shop tilbyr, er unntatt refusjonen. Ved retur av en del av en bestilling vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. Derma Medi – Shop har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets originalverdi, hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at du har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.

8. GARANTI OG REKLAMASJON

8.1
Enkelte av Derma Medi – Shop’s varer kan inneha garanti. Informasjon om eventuell garantitid og særskilte garantivilkår for respektive vare finner du på nettsiden eller i disse vilkårene. Garanti på varer dekker kun feil eller mangler som skyldes produksjonsfeil, og dermed ikke feil som oppstår ved eller etter egen forandring av varens funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av varen. Ordrebekreftelsen din gjelder som garanti bevis.

8.2
Reklamasjonsretten dekker varer som har feil i henhold til forbrukerloven. Oppdager du at varen er defekt når du mottar ordren din, skal du kontakte Derma Medi – Shop så raskt som mulig, men senest 14 dager etter at du mottar ordren din. Ta kontakt via E-Post. Reklamasjoner som gjøres innen to måneder etter at du oppdaget feilen anses alltid som rapportert innen rett tid. Du har 2 års reklamasjonsrett på varer som er kjøpt på nettsiden. Står du selv ansvarlig for at produktet er defekt kan du ikke reklamere.

8.3
Derma Medi – Shop står for returfrakten på godkjente reklamasjoner.

8.4
Når reklamert vare returneres og reklamasjonen godkjennes vil Derma Medi – Shop kompensere deg i overensstemmelse med gjeldende forbrukerlovgivning. Derma Medi – Shop gjør sitt beste for at dette vil skje i løpet av 30 dager fra Derma Medi – Shop mottar reklamasjonen, men det kan ta lenger tid avhengig av varens art. Derma Medi – Shop forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke har feil som omfattes av forbrukerloven. Ved reklamasjoner følger Derma Medi – Shop retningslinjer https://www.forbrukerradet.no.

9. GARANTI OG KLAGER

9.1
Noen av Derma Medi – Shop produkter kan være gjenstand for garantier. Informasjon om henholdsvis eventuell garantiperiode og spesielle bestemmelser om garantier for hvert produkt er fastsatt på Nettstedet eller i disse Generelle vilkårene. Garantier for produkter skal kun dekke opprinnelige produksjons defekter og følgelig ikke mulig feil som oppstår ved eller etter mulige, individuelle endringer av produktets funksjon og utseende, for eksempel ombygging, oppgradering eller annen konfigurasjon av produktet. Kundens bestillingsbekreftelse etablerer garantisertifikatet.

9.2
Reklamasjonsretten gjelder for varer som er defekt i henhold til gjeldene forbrukerlovgivning. Hvis du oppdager at varen er defekt umiddelbart etter at du har mottatt den skal du ta kontakt med Derma Medi – Shop på E-Post. Skriv til oss innen 14 dager etter mottakelse. Reklamasjoner som meldes innen to måneder fra du oppdaget feilen, anses å ha blitt meldt fra i tide. Du har rett til å fremme en klage på produkter kjøpt på Nettstedet, innen 2 år etter å ha mottatt produktet, eller innen fem år hvis produktet ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn to år.

9.3
Derma Medi – Shop skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle, godkjente klager.

9.4
Straks et produkt som det er fremmet klage på er returnert og klagen godtas, skal Derma Medi – Shop refundere deg i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Derma Medi – Shop bestreber seg på å gjøre dette innen 30 dager etter at Derma Medi – Shop har mottatt klagen, men dette vil kunne bli forsinket avhengig av produkttypen. Derma Medi – Shop forbeholder seg retten til å avslå enhver klage hvis produktet i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning viser seg ikke å være defekt. I forbindelse med klager etterlever Derma Medi – Shop retningslinjene gitt av Forbrukerklageutvalget.

10. LINKER

Derma Medi – Shop skal kunne gi linker til andre nettsteder utenfor Derma Medi – Shop’s kontroll og nettsteder utenfor Derma Medi – Shop kontroll, skal kunne gi linker til Nettstedet. Selv om Derma Medi – Shop bestreber seg på å sørge for at Derma Medi – Shop kun gir linker til nettsteder som bruker lignende personopplysnings- og sikkerhetsbestemmelser som Derma Medi – Shop Personvernpolicy, er ikke Derma Medi – Shop ansvarlig for mulig vern eller konfidensialitet hva gjelder informasjon eller personopplysninger du oppgir på andre nettsteder. Du bør være forsiktig og lese personvernbestemmelsene som gjelder for det aktuelle nettstedet.

11. FORCE MAJEURE

Derma Medi – Shop er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av forhold utenfor Derma Medi – Shop kontroll, for eksempel generell arbeidstvist, krigshandlinger, brann, lynnedslag, terroristangrep, endrede bestemmelser fra myndighetene, tekniske problemer, defekter i kraft-/tele-/datamaskinkommunikasjoner eller annen kommunikasjon og defekter eller forsinkelser i tjenesten fra underleverandører som skyldes forhold som nevnt foran. Slike forhold skal føre til unntak fra erstatninger og andre tiltak. Hvis en slik situasjon skulle oppstå, skal Derma Medi – Shop informere deg om situasjonen. Hvis situasjonen har vart i mer enn to måneder, har både du og Derma Medi – Shop rett til å avbryte kjøpet med umiddelbar virkning.

12. ENDRINGER I DE GENERELLE VILKÅRENE

Derma Medi – Shop forbeholder seg til enhver tid retten til å endre disse Generelle vilkårene. Eventuelle endringer i disse Generelle vilkårene skal publiseres på Nettstedet. Endringer vil gjelde så snart du har akseptert de Generelle vilkårene (i forbindelse med et nytt kjøp, eller mens han/hun ser på Nettstedet), eventuelt 30 dager etter at Derma Medi – Shop har informert deg om endringene. Men Derma Medi – Shop anbefaler at du jevnlig holder seg oppdatert på Nettstedet for å bli oppmerksom på mulige endringer i de Generelle vilkårene.

13. UTSKILLELSE

Hvis en kompetent domstol, myndighet eller voldgiftsdomstol anser en bestemmelse i denne Avtalen ugyldig eller ugjennomførbar, skal det gjenværende av den bestemmelsen og alle andre bestemmelser fortsatt være gyldig(e) og gjennomførbar(e) så langt gjeldende lovverk tillater. Eventuelle bestemmelser som fastslås å være ugyldige eller ugjennomførbare, skal erstattes med relevant, juridisk veiledning og råd.

14. GJELDENDE LOVGIVNING OG TVISTELØSNINGER

14.1
Enhver tvist som måtte oppstå skal søkes løst i minnelighet ved drøftelser med Derma Medi – Shop kundetjeneste. Dersom minnelig løsning ikke kan oppnås, skal Derma Medi – Shop etterleve beslutningene fra Forbrukerklageutvalget eller tilsvarende myndighet i andre europeiske land.

14.2
En eventuell tvist hva gjelder tolkningen eller anvendelsen av disse Generelle vilkårene skal reguleres av og tolkes i henhold til norsk lovgivning og skal eksklusivt avgjøres av domstolene i Norge.

15. Kontaktopplysninger

Ikke nøl med å kontakte oss hvis du har spørsmål om disse retningslinjene for personvern, hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysningene dine, eller dersom noen av opplysningene er feil, og du vil at vi skal korrigere dem.

Er du forbruker? Ta kontakt med kundeservice 40 193 193 eller send en E-Post.

0